zaterdag 11 januari 2014

Kerstkrans


Al een tijdje zet ik met deze kerstkrans hierboven in mijn hoofd. De krans is gemaakt met toiletpapierrollen. De pin staat al bijna een jaar op mijn moodboard. Dat kwam een beetje omdat de verwijzende link iets in het Pools of Turks of god mag weten welke taal staat. Maar na een betere 2e kijk op de zaken, zag het er niet zo moeilijk uit. Gewoon toiletrollen verknipt, geverfd en aan elkaar geplakt.
Tweede 'probleem': ik moest eerste een tijdje toiletrollen verzamelen. Moeilijk is dat niet, alleen bekijken de mensen je wat vreemd als je overal toiletrollen meesmokkeld. Of je moet even geduld hebben en het thuisfront herhaaldelijk aansporen om meer naar het toilet te gaan of minder spaarzaam te zijn. (wat weer kweeniehoemilieuonvriendelijk is). Ik koos voor de smokkeloptie en de bijhorende vreemde blikken want geduld is mij soms vreemd.
Enfin, na een dikke week had ik 20 lege rollen. Ik verknipte ze op 3 cm (*) en dan mochten de bewoners beginnen verven. Niet zo moeilijk. Alleen de binnenkant heb ik wat gedaan want dat is niet zo makkelijk voor kleine handen of handen met verkampte vingers.
Dan laat je ze goed drogen. De bewoners mochten ondertussen in rode play-doh bolletjes rollen.
Ik maakte een beetje de fout om de rollent niet lang genoeg te laten drogen want toen ik de 'blaadjes' aan elkaar wou nieten.... wel ja... ik heb mijn nietjesmachine grondig mogen schoon maken.
Het voordeel was wel dat de playdoh nog niet opgedroogd was dus konden we die goed vastrpikken in het midden van de bloem. Die rode bolletjes verdoezelde ook het gat dat ontstaat als je blaadjes aan elkaar niet. Anders zou het niet mooi geweest zijn.
Wil je liever geen besjes, dan opteer je mss beter voor ze vast te lijmen met een lijmpistool.
(*) Onze bloemblaadjes waren redelijk dik met die 3 cm. Maar ik wou liever dat ze wat stevig waren om ze vast te nieten en dat ze niet helemaal vochtig waren van de verf en vervormde. Als je erg handig bent, kan je ze waarschijnlijk minder ik maken en bvb op anderhalve cm afsnijden (en heb je minder rollen nodig) maar voor een handjes die nog niet zo kundig zijn waren de 3 cm perfect.
Ik ben heel tevreden met het resultaat! Het is vrij stevig en ik houd van de kleuren combinatie.
De onderste foto is ons werk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten